5 نکته کلیدی از فینال چمپیونزلیگ

 

بارسلونا شب گذشته موفق شد هت تریک خود در کسب جام را تکمیل کرده و سه گانه را برای بار دوم به دست آورد.


 

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته آبی اناری ها موفق شدند 3-1 یوونتوس را شکست داده و برای بار پنجم قهرمان اروپا شوند اما در این پیروزی، 5 نکته مهم وجود داشت که در زیر، به بررسی آنها پرداخته ایم.

سوارز؛ از محرومیت به خاطر گاز گرفتن تا تبدیل شدن به قهرمان بارسا

لوئیس سوارز که به دلیل گاز گرفتن کیه‌لینی در جام جهانی، 2 ماه اول فصل را از دست داده بود، شروع ضعیفی با بارسلونا داشت. 

با این حال، ایمان انریکه به سوارز، در نهایت پاسخش را گرفت، نه فقط به خاطر گل پیروزی بخشی که به ثمر رساند، بلکه نقش مهمی در کسب سه گانه برای بارسا داشت. او همچنین گل پیروزی بخش بارسا مقابل رئال مادرید را به ثمر رساند و همچنین در پیروزی مقابل سیتی و پاری سن ژرمن نقش موثری داشت.

بارسا فراتر از مسی است

مهاجم آرژانتینی با اینکه نتوانست گلزنی کند و به اولین بازیکنی تبدیل شود که در 3 فینال چمپیونزلیگ گلزنی کرده،ولی کیفیتش را به خوبی به رخ کشید و بارها با عبور از مدافعین و ساخت موقعیت برای نیمار و سوارز، محور حرکات تیمش بود.



آندرس اینیستا به خاطر پاس گل فوق‌العاده اش به راکیتیچ، بهترین بازیکن زمین شد، دفاع بسیار خوب بارسا در نیمه دوم که با وجود حملات یووه، به خوبی مقابل انها ایستادگی کرد. همچنین عدم خودخواهی پدرو و پاس بسیار خوب او به نیمار باعث شد گل سوم بارسا به ثمر برسد و همین موضوع، نشان از روحیه تیمی بسیار بالای بارسا دارد.

عملکرد استثنایی بوفون هم کافی نبود

اسطوره ی ایتالیایی مانند صخره ای در دروازه یوونتوس ایستادگی کرد و در چندین صحنه، در حالی که بازی 1-0 بود، مانع گلزنی دنی آلوس و سوارز شد. 



با این حال، بوفون 37 ساله باز هم بدون مدال قهرمانی چمپیونزلیگ ماند. یوونتوس سال 2003 مقابل میلان در پنالتی ها شکست خورد و شکست دیشب، دومین خاطره تلخ بوفون از فینال چمپیونزلیگ بود.

مادرید در فکر بازگرداندن موراتا؟

مهاجم اسپانیایی که در اوایل فصل، از تیمی که فوتبالش را در آن آغاز کرده بود جدا شد، با درخشش فوق‌العاده اش، احتمالا سپیدپوشان را در فکر بازگرداندنش انداخته است. او کیفیتش را با گلزنی در نیمه نهایی چمپیونزلیگ و فینال به رخ کشید.



در این میان، مادرید بود که قربانی کیفیت او شد و حالا گلزنی مقابل بارسلونا در فینال چمپیونزلیگ نیز می‌تواند انگیزه ای برای سپیدپوشان برای بازگرداندن او باشد.

راکیتیچ از سسک بهتر است

فروش فابرگاس به چلسی و خرید ایوان راکیتیچ در تابستان سال گذشته، اوج گرفتن از فصلی بدون جام تا کسب سه گانه بود. 



دوندگی بالا و شم گلزنی راکیتیچ، مکمل حرکات بوسکتس، ژاوی و اینیستا است و مسلما در یک فصل حضورش، خیلی درخشان تر از حضور 3 ساله فابرگاس در پیراهن آبی اناری ظاهر شد. بهترین تصویر ذهنی از این موضوع، گلی است که روی پاس اینیستا وارد دروازه بوفون کرد.

 


  •  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 18 خرداد 1394 | 1:33 AM | نویسنده : کیانا |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.